Saturday, April 28, 2012

Healing Krisis Dan HERB-LAX

Apa itu Healing Crisis?

Healing crisis atau penyahtoksin ialah satu keadaan di mana badan kita sedang memperbaiki dirinya. Healing crisis boleh berlaku apabila seseorang itu mengambil mana-mana suplement atau makanan kesihatan untuk pertama kali. Proses penyahtoksin setiap individu semestinya tidak sama. Ia bergantung kepada sistem ketahanan badan kita. Apa yang penting sepanjang proses healing krisis, kita mesti bersabar kerana ketidak selesaan hari ini adalah untuk keselesaan di masa hadapan.

Apakah Tanda-Tanda Healing Krisis?

Di antara tanda-tanda krisis pemulihan ialah:

(1) Sakit kepala
(2) Letih lesu
(3) Sakit otot
(4) Rasa gelisah
(5) Perubahan emosi
(6) Gatal dan alahan kulit


Ada juga yang mengalami kesan lebih hebat seperti:

(7) Cirit-birit
(8) Cramps
(9) Loya
(10) Demam/ Seakan-akan selesema (flu)
(11) Jerawat di muka dan badan
(12) Tekanan darah rendah

Jika anda mengalami simpton di atas selepas mengambil mana-mana makanan kesihatan..Jangan risau kerana sebenarnya aper yang anda ambil itu Insyallah bersesuaian untuk anda. Tetapi perlu di ingatkan jika healing krisis yang anda alami terlalu teruk sehingga menganggu urusan harian, bersegeralah untuk mendapatkan nasihat daripada pakar.

Apa yang perlu dilakukan sepanjang Healing Krisis?

(1) Perbanyakkan minum air kosong atau jus buah-buahan untuk pastikan badan sentiasa terhidrat. Sebaik-baiknya untuk minum 2-3L air sehari.

Tips:
1 L air kosong untuk setiap 25kg berat badan anda!

(2) Berehat, jemurkan diri (udara pagi yang terbaik!), dan lakukan senaman ringkas.

(3) Jika kesan krisis pemulihan ini tidak begitu berat, benarkanlah krisis permulihan ini untuk terus berlaku. Kesan ini biasanya berlangsung selama beberapa hari, atau mungkin berminggu - bergantung kepada tubuh individu. Jadi, jangan menyerah kalah terlalu awal!

Anda akan rasa sangat berpuas hati selepas krisis pemulihan ini tamat, dan kesabaran anda itu sangat-sangat berbaloi!

(4)Seboleh-bolehnya cuba hentikan pengambilan makanan dan minuman yang diproses, yang perlukan berjam-jam untuk dihadamkan, atau yang tinggi kandungan gulanya.

Bagaimana Dengan Shaklee?

Sepertimana suplement yang lain, Shaklee juga tidak terlepas dengan Healing Krisis. Healing Krisis akan menjadi agak super-duper jika corak kehidupan sebelum anda mengambil suplement tidak sihat. Bagi mengurang proses Healing Krisis, Shaklee mengeluarkan satu produk yang di kenali sebagai Herb-Lax.

Apa yang Herb-lax Lakukan?

Herb-lax berfungi sebagai Detox yang mana ia akan mencuci usus supaya proses penyah-toksik berlaku dengan mudah. Setelah segala toksik di dalam badan anda dikeluarkan, berkemungkinan besar kesan healing Krisis mungkin akan di rasai atau tidak setelah anda mengambil mana-mana suplement yang lain.




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Untuk keterangan atau konsultasi: Hubungi saya melalui email sha_za01@yahoo.com atau sms/call 0196553812

No comments:

Post a Comment