Sunday, May 13, 2012

Rawat Keputihan Dengan ALFALFA

Apa itu keputihan?

Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.

Penyebab Keputihan
Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.

Petua Mudah Merawat Keputihan:
  1.  Ambil secekak pucuk pegaga dengan akarnya sekali dan bersihkan.Kemudian anda rebuslah pucuk pegaga tadi bersama 2 gelas air bersih.Masukkan sedikit garam kedalam air rebusan itu.Setelah mendidih ,biarkan ia sehingga sejuk.Apabila air rebusan telahpun sejuk,anda tapislah air rebusan itu.Minum air tersebut 2 kali sehari.Amalkan sehingga masalah keputihan dan rasa gatal itu sembuh.
  2. Ambil 12 helai daun sireh dan bersihkanya.Kemudian anda sediakan 1 liter air suam.Ramas kesemua daun sireh tadi bersama-sama air suam tadi.Tapislah air tersebut.Gunakan air tapisan untuk mencuci bahagian alat sulit anda.Selain dapat menghilangkan rasa gatal dan bau, petua ini juga dapat merapatkan kembali bahagian alat sulit wanita.Lakukan sehingga anda dapat mengatasi masalah keputihan yang dialami.
Selain daripada petua di atas Shaklee juga mempunyai penawar untuk merawat keputiha. Jawapan nya ialah ALFALFA SHAKLEE. Jom ikuti testimoni di bawah di ambil daripada blog sifu saya:genkimomma.net



Testimoni sebenar dari Puan Lizar, bagaimana Alfalfa Shaklee membantu merawat masalah KEPUTIHAN:

"Alhamdulillah setelah saya mencuba set trial yang untuk sebulan tu, keputihan saya dah x ade! Serius!!! Selalunya kalau saya pakai pantyliner daripada pagi, tengahari mesti dah penuh kesan keputihan tu tapi kali ni daripada pagi sampai petang, pantyliner saya bersih! Ya Allah rasa macam tak percaya. Saya tunjuk dengan suami, suami tersenyum je. Kalau dulu nak tidur pun saya terpaksa pakai pantyliner, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah... Tak sia-sia saya mencuba. Saya tak malu nak berkongsi kegembiraan dengan semua orang. Dulu ader.. sekarang tidak lagi....Hehe.Terima kasih Shaklee..." -Puan Lizar.

Hubungi kami untuk mendapatkan all-time-favourite, hot-selling product ini! Jadual pemakanan yang betul + konsultasi percuma berterusan akan kami berikan.

Tips:
Alfalfa bukan sahaja merawat keputihan, malah membantu memberi kepuasan di dalam hubungan suami isteri. Selain itu juga Alfalfa merupakan satu alternatif bagi sesiapa yang berminat untuk menurunkan berat badan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Berminat: Hubungi saya melalui email sha_za01@yahoo.com atau Call/SMS 0196553812-Iza




No comments:

Post a Comment