Tuesday, April 17, 2012

VITAMIN C


Boleh di katakan Vitamin C merupakan vitamin popular bukan sekadar untuk mencantikkan kulit tetapi juga membantu untuk mencegah dari di jangkiti beberapa penyakit seperti selsema,batuk,demam dan lain lain lagi.

Vitamin C boleh didapati secara semulajadi daripada buah-buahan seperti Oren,kiwi dll atau di dalam bentuk kapsul. Disebabkan terlalu banyak produk yang memasarkan vitamin C ini, anda tentu keliru yang mana satu sesuai untuk anda. Jika masih tercari-cari atau belum pernah merasai kehebatan vitamin C shaklee yang di kenali sebagai Sustained Release Vitamin C, jom layan coretan di bawah ini:

(1) Sustained (or, Time) Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Dengan bahasa ringkasnya, dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu

(2) Vitamin larut air (B-Complex dan Vitamin C) adalah seperti namanya, mudah larut di dalam air (sebab tue dinasihatkan pengambilan air yang mencukupi apabila mengambil suplemen), dan, ianya tidak boleh disimpan di dalam badan.

Maka, tanpa sifat Time Release ini, vitamin larut air ini akan terus diserap ke dalam aliran darah dengan CEPAT, tanpa mengira berpa besar dos vitamin tersebut, dan akan dilepaskan ke dalam urin (air kencing) dalam masa 2-3 jam sahaja.

(3) Sustained Release supplement boleh menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian (perkumuhan), serta menstabilkan paras darah waktu siang dan malam.

Walaubagaimanapun, anda dinasihatkan untuk periksa label di botol vitamin pilihan anda kerana kebanyakan time-release vitamins hanya boleh bertahan di dalam masa 2 jam atau kurang. Maka, hampir TIADA BEZA sangat berbanding dengan tablet biasa yang pastinya jauh lebih murah berbanding vitamin yang bersifat sustained release.

Apakah kelebihannya?

· Pelepasan perlahan-lahan – 100mg setiap jam selama 5 jam
· Bio-flavonoid C complex
· Sumber terbaik – Rose hip
· 1 bij mengandungi vitamin C seperti mengambil 7.5 biji oren segar

Jom dapatkan vitamin C Shaklee. Tiada apa yang perlu di kesalkan malah anda terasa bangga kerana tidak lepaskan peluang menikmati kelebihan vitamin ini. Vitamin ini juga boleh didapati di dalam set-set yang kami tawarkan bagi mendapatkan kesan yang OPTIMUM.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kredit to:genkimomma

Hubungi saya melalui EMAIL:sha_za01@yahoo.com atau sms/call 0196553812 (Iza)

No comments:

Post a Comment